Business PartnerKlubbnyheter

Business Partner – Nätverksträff 16 nov – ”Myten om den lojala kunden”

Business Partner – Nätverksträff 16 nov – ”Myten om den lojala kunden”

Nätverksträffen började med god lunch på Voyage. Ett 30-tal hade hörsammat denna inbjudan, som för första gången var ett samarrangemang.

Joakim Harping från utbildningsföretaget Affärsakademien, där han är marknadsanalytiker, gästade oss och delade med sig av sin mångåriga erfarenhet av såväl media som besöksnäring. Han föreläser flitigt både i skolor och i näringslivet och har publicerat en rad fackböcker bl. a ”Myten om den lojala kunden” som han givetvis också sålde på plats och boken fanns också som lottvinst.

Han bjöd på en både bred och djup analys av att driva och utveckla företag på ett lönsamt och effektivt sätt. Han visade citatet: ”Den enda gemensamma nämnaren för extremt lönsamma företag tycks vara förmåga att behålla och utveckla kunder, medarbetare och leverantörer över tid.” Prof emeritus James Heskett HBS 2008.

Videon är ett kort utdrag från föreläsningen på Stora Hotellet Scandic i Nyköping.

2016-11-16-business-partner

Klubbchef Gary Cosford och Gabriella Klintberg, Resia.

2016-11-16-business-partner-_c8a0265-publik

Vi var i lokal Glasmästaren.

2016-11-16-business-partner-_c8a0278-ak-rahm-vann

Ann-Kristin Rahm, MIC-Produktion, vann på lotteri

2016-11-16-business-partner-_c8a0281-ingers-dack

Viktoria Fredriksson, Ingers Däck AB, vann på lotteri

2016-11-16-business-partner-_c8a0248-boken-boje

Boje Bengtsson, ordförande i Visit Nyköping-Oxelösund och medlem i Nyköpings GK.

Tack för en mycket trevlig lunchträff med ett intressant föredrag.

AffärsAkademien Joakim Harping – Lönsamma Företag och lojalitet Visit Nyköping – Bildmaterial –  2016-11-16

 

Fotograf Tomas Kihlman – Video: Gunnel Thunström

Aktiviteten genomfördes i samarbete med Visit Nyköping-Oxelösund.

Visit-Nyk-Oxl 250

banner-boka-boende-980x120